Ośrodek Pomocy Społecznej w Pakości ogłasza nabór na stanowisko Asystent rodziny
1. Wymagania:
Asystentem rodziny może być osoba, która spełnia warunki określone w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2022 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz:
- posiada wykształcenie wyższe w kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, praca socjalna, resocjalizacja lub na dowolnym kierunku, uzupełnione o szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, lub ukończony kurs asystenta rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną,
- posiada wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi i rodziną, lub ukończony kurs asystenta rodziny oraz min. 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
- posiada obywatelstwo polskie,
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
- nie jest skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej/jemu zawieszona ani ograniczona,
- wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek został na nią/niego nałożony na podstawie tytułu egzekucyjnego,
- posiada prawo jazdy kat. B i dysponuje prywatnym samochodem do celów służbowych,
- ma nieposzlakowaną opinię,
- wykazuje znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za Życiem", ustawy o pomocy społecznej, procedury niebieska karta oraz ochronie danych osobowych.
2. Wymagania dodatkowe:
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, umiejętność pracy w zespole, odporność na sytuacje stresowe, umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną, dyspozycyjność.
3. Zakres wykonywanych zadań, obowiązków i odpowiedzialności na zajmowanym stanowisku:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną,
- udzielanie rodzinom pomocy w poprawie ich sytuacji życiowej,
- udzielanie rodzinom pomocy w rozwiązywaniu problemów socjalnych, wychowawczych, psychologicznych,
- wspieranie aktywności społecznej członków rodzin, aktywności zawodowej,
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia dzieci,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny,
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu asystentury,
- sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie,
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami specjalizującymi się w pracy na rzecz rodziny,
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i grupą roboczą,
- asystent rodziny będzie świadczyć usługi w miejscu zamieszkania rodziny, może również towarzyszyć rodzinie poza jej miejscem zamieszkania, zgodnie z harmonogramem usług ustalonym wspólnie z pracownikiem socjalnym, koordynatorem pieczy zastępczej w porozumieniu z rodziną,
- asystent rodziny może wykonywać czynności poza godzinami pracy Ośrodka Pomocy Społecznej, w tym w soboty. Musi być dyspozycyjny oraz posiadać umiejętność dobrej organizacji pracy indywidualnej i zespołowej, a przede wszystkim musi być otwarty na kontakt z innymi ludźmi.
4. Informacja o warunkach pracy:
- praca wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy,
- miejsce pracy- Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Inowrocławska 14 w Pakości,
- praca w terenie, obszar Gminy Pakość,
- praca biurowa związana z obsługą komputera i urządzeń biurowych,
- praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego, kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, terapeuty,
- przewidywany termin zatrudnienia- październik 2025
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych- w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia naboru, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Pakości, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.
6. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowych dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kopie dokumentów poświadczających wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, umiejętności,
- kopie dokumentów poświadczających staż pracy,
- referencje lub opinie innych pracodawców, urzędów, firm współpracujących,
- oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, dla którego nie wydano prawomocnego wyroku warunkowo umarzającego postępowanie karne w sprawie o popełnienie przestępstwa,
- oświadczenie, że nie jest i nie był/a pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona oraz o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu egzekucyjnego,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
- oświadczenie o nieposzlakowanej opinii.
7. Określenie terminu, miejsca i sposobu składania ofert
Dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 26 września 2025 r. do godz. 14.00 do Ośrodka Pomocy Społecznej w Pakości przy ul. Inowrocławskiej 14.
- ofertę składa się w formie pisemnej do sekretariatu Ośrodka Pomocy Społecznej w Pakości pok. nr 6 lub pocztą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Pakości ul. Inowrocławska 14, 88-170 Pakość, z dopiskiem "Nabór - asystent rodziny",
- o terminie doręczenia przesyłki decyduje data doręczenia do adresata,
- oferty, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
8. Dodatkowe informacje:
- wybór kandydata zostanie poprzedzony rozmową kwalifikacyjną,
- informacji na temat naboru udziela Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Katarzyna Kurowska pod nr tel. 52 359 01 22,
- oferty kandydatów wskazanych w protokole naboru będą przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
- Do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną zaproszone wyłącznie osoby spełniające wymagania niezbędne określone w zasadach naboru.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem i klauzulą: ,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2024 poz. 1135)".
- · Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
Wyświetlono: 178