Deklaracja Dostępności
Ośrodek Pomocy Społecznej w Pakości zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.opspakosc.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
- Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
- Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo np. przez błędne stosowanie nagłówków.
Nadmierne koszty:
Brak informacji o nadmiernych kosztach.
Treści nieobjęte przepisami:
Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Kurowska — mejlowo ops@opspakosc.pl lub telefonicznie +48 52 351 81 37.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Katarzyna Kurowska pod adresem ops@opspakosc.pl lub w siedzibie jednostki: ul. Inowrocławska 14, 88-170 Pakość
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie budynku:
OPS- ul. Inowrocławska 14, 88-170 Pakość, budynek umiejscowiony na parterze w dwupoziomowym budynku. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dostosowany do osób niepełnosprawnych. Dzienny Dom Senior+- ul. św. Jana 14, 88-170 Pakość, budynek umiejscowiony na parterze, do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dostosowany do osób niepełnosprawnych, do wejścia bocznego prowadzą schody. COM - ul. św. Jana 14a, 88-170 Pakość - budynek jednopoziomowy, do wejść budynku są doprowadzone utwardzone dojścia o szerokości minimalnej 1,5m , brak barier architektonicznych: wysokich krawężników, stopni i innych, tablice informacyjne na temat rozkładu pomieszczeń, napisy informacyjne na drzwiach, w COM na drzwiach napisy informacyjne z zastosowaniem dużych znaków wraz z piktogramami, w pomieszczeniach całodobowych znajdują się systemy przyzywowe. Wejścia do poszczególnych pomieszczeń dostosowane dla osób poruszających się na wózkach.
Dostosowanie wejść do budynków:
OPS- ul. Inowrocławska 14, 88-170 Pakość, budynek umiejscowiony na parterze w dwupoziomowym budynku. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dostosowany do osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. Dzienny Dom Senior+- ul. św. Jana 14, 88-170 Pakość, budynek umiejscowiony na parterze, do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dostosowany do osób niepełnosprawnych, do wejścia bocznego prowadzą schody. COM - ul. św. Jana 14a, 88-170 Pakość - budynek jednopoziomowy, do wejść budynku są doprowadzone utwardzone dojścia o szerokości minimalnej 1,5m , brak barier architektonicznych: wysokich krawężników, stopni i innych.
Dostosowanie korytarzy:
W budynkach znajdują się szerokie korytarze dostosowane do przemieszczania się osób na wózkach.
Dostosowanie schodów:
Wszystkie pomieszczenia OPS, DDS+ oraz COM znajdują się na jednym poziomie, brak schodów.
Dostosowanie wind:
Budynki OPS, DDS+, COM, nie posiadają wind.
Dostępność pochylni:
Budynki OPS i DDS+ posiadają pochylnie przy wejściach, COM brak pochylni, inne dostosowania.
Dostępność platform:
Budynki nie podsiadają platform.
Dostępność tyflomap:
Budynki nie posiadają głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.
Dostosowanie parkingów:
OPS - jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, COM - dwa miejsca parkingowe, z których korzystają osoby niepełnosprawne, DDS+ - dwa miejsca parkingowe, z których korzystają osoby niepełnosprawne.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Możliwość komunikacji telefonicznej, komunikacji poprzez pocztę elektroniczną, możliwość wysyłania wiadomości z wykorzystaniem komunikatora internetowego (messenger), dostępny pracownik po kursie języka migowego, tablice informacyjne na temat rozkładu pomieszczeń, napisy informacyjne na drzwiach, w COM na drzwiach napisy informacyjne z zastosowaniem dużych znaków wraz z piktogramami, w pomieszczeniach całodobowych znajdują się systemy przyzywowe.
Dostępność tłumacza języka migowego:
Tłumacz migowy jest dostępny, w COM zatrudniona jest osoba po kursie języka migowego. Kontakt w godzinach 7-15 od pn. do pt.
Dostępność informacji głosowych:
Budynki nie posiadają głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność pętli indukcyjnych:
Budynki nie posiadają pętli indukcyjnych.