Deklaracja Dostępności

Ośrodek Pomocy Społecznej w Pakości zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.opspakosc.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:


Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
  • Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo np. przez błędne stosowanie nagłówków.

Nadmierne koszty:

Brak informacji o nadmiernych kosztach.

Treści nieobjęte przepisami:

Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.


Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Kurowska — mejlowo ops@opspakosc.pl lub telefonicznie +48 52 351 81 37.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Katarzyna Kurowska pod adresem ops@opspakosc.pl lub w siedzibie jednostki: ul. Inowrocławska 14, 88-170 Pakość

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

OPS- ul. Inowrocławska 14, 88-170 Pakość, budynek umiejscowiony na parterze w dwupoziomowym budynku. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dostosowany do osób niepełnosprawnych. Dzienny Dom Senior+- ul. św. Jana 14, 88-170 Pakość, budynek umiejscowiony na parterze, do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dostosowany do osób niepełnosprawnych, do wejścia bocznego prowadzą schody. COM - ul. św. Jana 14a, 88-170 Pakość - budynek jednopoziomowy, do wejść budynku są doprowadzone utwardzone dojścia o szerokości minimalnej 1,5m , brak barier architektonicznych: wysokich krawężników, stopni i innych, tablice informacyjne na temat rozkładu pomieszczeń, napisy informacyjne na drzwiach, w COM na drzwiach napisy informacyjne z zastosowaniem dużych znaków wraz z piktogramami, w pomieszczeniach całodobowych znajdują się systemy przyzywowe. Wejścia do poszczególnych pomieszczeń dostosowane dla osób poruszających się na wózkach.

Dostosowanie wejść do budynków:

OPS- ul. Inowrocławska 14, 88-170 Pakość, budynek umiejscowiony na parterze w dwupoziomowym budynku. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dostosowany do osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. Dzienny Dom Senior+- ul. św. Jana 14, 88-170 Pakość, budynek umiejscowiony na parterze, do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dostosowany do osób niepełnosprawnych, do wejścia bocznego prowadzą schody. COM - ul. św. Jana 14a, 88-170 Pakość - budynek jednopoziomowy, do wejść budynku są doprowadzone utwardzone dojścia o szerokości minimalnej 1,5m , brak barier architektonicznych: wysokich krawężników, stopni i innych.

Dostosowanie korytarzy:

W budynkach znajdują się szerokie korytarze dostosowane do przemieszczania się osób na wózkach.

Dostosowanie schodów:

Wszystkie pomieszczenia OPS, DDS+ oraz COM znajdują się na jednym poziomie, brak schodów.

Dostosowanie wind:

Budynki OPS, DDS+, COM, nie posiadają wind.

Dostępność pochylni:

Budynki OPS i DDS+ posiadają pochylnie przy wejściach, COM brak pochylni, inne dostosowania.

Dostępność platform:

Budynki nie podsiadają platform.

Dostępność tyflomap:

Budynki nie posiadają głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostosowanie parkingów:

OPS - jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, COM - dwa miejsca parkingowe, z których korzystają osoby niepełnosprawne, DDS+ - dwa miejsca parkingowe, z których korzystają osoby niepełnosprawne.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Możliwość komunikacji telefonicznej, komunikacji poprzez pocztę elektroniczną, możliwość wysyłania wiadomości z wykorzystaniem komunikatora internetowego (messenger), dostępny pracownik po kursie języka migowego, tablice informacyjne na temat rozkładu pomieszczeń, napisy informacyjne na drzwiach, w COM na drzwiach napisy informacyjne z zastosowaniem dużych znaków wraz z piktogramami, w pomieszczeniach całodobowych znajdują się systemy przyzywowe.

Dostępność tłumacza języka migowego:

Tłumacz migowy jest dostępny, w COM zatrudniona jest osoba po kursie języka migowego. Kontakt w godzinach 7-15 od pn. do pt.

Dostępność informacji głosowych:

Budynki nie posiadają głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych:

Budynki nie posiadają pętli indukcyjnych.