Program "Pomoc sąsiedzka" realizowany w ramach Projektu "Kujawsko-Pomorska Teleopieka - Etap I"
,,Kujawsko-Pomorska Teleopieka - Etap I”
Termin przyjmowania formularzy zgłoszeniowych:
od 01 września 2025 r. do 30 września 2025 r.
Z A P R A S Z A M Y !!!
Od 1 września 2025 roku rozpoczynamy przyjmowanie formularzy zgłoszeniowych do pomocy sąsiedzkiej realizowanej w ramach projektu ,,Kujawsko-Pomorska Teleopieka Etap I”, współfinansowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027, Priorytetu FEKP.08 Fundusze Europejskie na Wsparcie w Obszarze Rynku Pracy, Edukacji i Włączenia Społecznego, Działanie FEKP.08.24 Usługi Społeczne i Zdrowotne.
W Projekcie mogą uczestniczyć osoby, które:
• potrzebują wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (z powodu wieku, stanu zdrowia lub niepełnosprawności),
• zamieszkują, w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lub pracują, lub uczą się na terenie Gminy Pakość,
• nie przebywają w opiece instytucjonalnej.
Weryfikacja, czy Uczestnik jest osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (w tym z powodu wieku, stanu zdrowia, niepełnosprawności) odbywać się będzie na podstawie co najmniej jednego z dokumentów:
1) orzeczenie o niepełnosprawności lub inny niż orzeczenie o niepełnosprawności dokument poświadczający stan zdrowia wydany przez lekarza, tj. orzeczenie o stanie zdrowia lub opinia lekarska,
2) decyzja z OPS dotycząca przyznania usługi opiekuńczej/specjalistycznej usługi opiekuńczej,
3) oświadczenie o potrzebie wsparcia w codziennym funkcjonowaniu w związku z niemożnością samodzielnego wykonywania co najmniej jednej z podstawowych czynności dnia codziennego, zawierające informację o przyczynie niesamodzielności (wiek i/lub stan zdrowia i/lub niepełnosprawność) w Formularzu zgłoszeniowym.
Weryfikacja, czy Uczestnik jest osobą mieszkającą, w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lub pracującą, lub uczącą się na terenie Gminy Pakość, odbywać się będzie na podstawie co najmniej jednego z wystawionych na daną osobę i jej adres zamieszkania dokumentów zobowiązaniowych np. kserokopie decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości, kopie rachunków lub faktur za media, ścieki, odpady komunalne (nie starsze niż 3 miesiące od daty złożenia formularza zgłoszeniowego). W przypadku braku możliwości pozyskania powyższych dokumentów należy dostarczyć oświadczenie Uczestnika Projektu.
Weryfikacja, czy Uczestnik nie przebywa w opiece instytucjonalnej odbywać się będzie na podstawie oświadczenia w Formularzu zgłoszeniowym.
Jak się zgłosić?
· Osobiście w siedzibie Dziennego Domu Senior+ w Pakości, ul. Św. Jana 14, 88-170 Pakość, od pn. do pt. w godzinach od 7.00 do 15.00;
· Pocztą tradycyjną na adres: Ośrodka Pomocy Społecznej w Pakości, ul. Inowrocławska 14, 88-170 Pakość, z dopiskiem: „Kujawsko-Pomorska Teleopieka Etap I”
· Pocztą elektroniczną na adres: ops@opspakosc.pl
W przypadku osób ubezwłasnowolnionych formularz rekrutacji oraz wszelką dokumentację Projektową podpisuje opiekun prawny.
UWAGA !
Usługa pomocy sąsiedzkiej będzie świadczona od 26 stycznia 2026 r.
Dokumenty wymagane do zgłoszenia:
1. Formularz zgłoszeniowy w ramach Projektu „Kujawsko-Pomorska Teleopieka Etap I” - załącznik nr 1.
2. Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów udziału w projekcie z formularza zgłoszeniowego.
Dokumenty do pobrania:
- Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Kujawsko-Pomorska Teleopieka Etap I”
- Aneks do regulaminu
- Oferowane formy wsparcia
- Formularz zgłoszeniowy w ramach projektu „Kujawsko-Pomorska Teleopieka Etap I- załącznik nr 1.
Osoba do kontaktu:
Ewa Mikołajczyk
Kierownik
Dzienny Dom Senior+ w Pakości
e-mail: e.mikolajczyk@opspakosc.pl
Tel: 536 764 002
Wyświetlono: 137